J

Zpět na hlavní stranu

Zdeněk Hruška

Řízení zakázek

Telefon: +420 732 184 452
E-mail:
hruska@talcon.cz

Zdeněk Hruška

Jak jsi se dostal k marketingu? 

S marketingem jsem poprvé přišel do styku na střední škole při výuce předmětu Ekonomika. Na tento předmět jsme měli vynikajícího pana profesora Jandu, který měl široké znalosti v oblasti ekonomiky, a to nejen načtené z učebnic, ale především i z praxe. Takže dodnes si pamatuji jeho první větu, když jsme začali probírat problematiku marketingu: “Marketing je způsob řízení podniku pomocí trhu.” Poté se v rámci mých dalších studií marketing více či méně objevoval napříč předměty a prakticky jsem ho začal rozvíjet již na prvních brigádách. Se spuštěním vlastního podnikání se stal nedílnou součástí mého každodenního podnikatelského života a dospěl jsem k jednoduchému závěru: Bez kvalitního marketingu nelze být úspěšný. 

Vnímáš marketing jen jako nástroj ke zvýšení obratu nebo na něj pohlížíš v širším úhlu? 

Vnímat marketing pouze jako prostředek ke zvýšení obratu společnosti by byla velká škoda a nevyužití potenciálu marketingových nástrojů. Když bych použil nějaké přirovnání, tak je to obdobné, jako kdybyste si koupili závodní auto a pouze s ním vozili děti do školky. Osobně marketing vnímám jak prostředek k posilování vztahů se zákazníky, budování povědomí o značce, získávání zpětné vazby od zákazníků pro vylepšování poskytovaných služeb a identifikaci dalších podnikatelských příležitostí. Pouze v případě, kdy je k marketingu přistupováno komplexně, přináší i onen kýžený efekt v podobě zvýšení obratu.  

Co tě na marketingu nejvíc baví? 

Tvůrčí činnost. Jelikož odjakživa moc nemusím monotónní činnosti a spíše rád pracuji na projektech, které se neustále vyvíjí a přináší něco nového, tak tohle pro mě marketing splňuje. 

Jaká je tvá role ve společnosti TAL Marketing, s.r.o.? 

Účetní, textař, kreativec, koordinátor projektů. V naší společnosti si moc nehrajeme na nějaké striktní rozdělení rolí. Necháváme tomu volný průběh a u každého projektu si rozdělíme role tak, jak nám nejvíce vyhovují a především, na které se nejvíce hodíme.  

 

Jaké jsou tvé koníčky? 

Tak posledních 5 let hlavně děti. A když už přeci jen nějaký čas zbyde, tak jednoznačně sport. Konkrétně silový trojboj, hokej, cyklistika a poslední dobou i švihadlo. Mimo sport také rád pracuji na zahradě či v dílně, to je pro mě obrovským relaxem. 

 

Jak vnímáš masivní rozšíření sociálních sítí? 

S nadšením i se strachem. Nadšený jsem, když se na to dívám z hlediska podnikání, protože sociální sítě a vůbec internetová reklama přináší skutečně nevídané možnosti. A teď se budete chtít zeptat, co znamená v odpovědi ten strach. Strach pociťuji, když vidím, jak je dnešní generace dětí a mladých lidí upoutána permanentně k telefonu či počítači. Jak je ovlivňována jejich psychika, kdy se na sociálních sítích neustále řeší, kolik má kdo peněz, jak kdo vypadá, kdo ze sebe udělá většího hlupáka apod. Tohle vytváří na děti a mladé lidi obrovský psychický nápor, se kterým se leckdy nedokážou vypořádat. A dle mého názoru se to značně projevuje i na jejich budoucím životě.  

 

A na závěr…co bys vzkázal lidem, kteří by se chtěli realizovat v oblasti marketingu? 

Já bych to nezužoval pouze na marketing. Já bych každému člověku přál, aby se realizoval v oblasti, která ho především baví. Protože dělat práci, která člověka nebaví jen za účelem vydělání si peněz, nelze dle mého názoru v dlouhodobém horizontu. Kvalitní práci je možné odvést pouze tehdy, pokud k ní mám pozitivní vztah a pokud použiji hokejovou terminologii – pokud mám tah na branku.